Tamatlah sudah asasi ku🎉

Thursday, August 06, 2015

Assalamualaikum. Baru hari ni ada kesempatan buatku menulis entry haha. Actually lama sudah plan mau tulis tapi, yknow malas kan. Hahahha


Tepat pada jam 4.30pm 29/7/2015, aku sudah menamatkan zaman asasiku. Asasi tempat aku ni, sem 1 paling tough. Tough dia macam perghhh kalau tidak study memang lari dari landasan. Sem 2 boleh lah gain balik semangat. Bangkit balik. Sem 3 sem paling best. Walaupun 3 subjek ja, tapi statistics dan biochemistry agak penting okay untuk subjek pass ambil bidang dentistry, medicine ataupun pharmacy. 

Aku tidak mau sentuh sem 1 dan 2 sebab aku yakin sem 1 dan 2, sama seperti semua asasi di malaysia ni. Kalau beza pun, sikit ja kan. 

Sem 3 di Lincoln University College ni special sikit. Ada subjek kokurikulum. 
Alah macam tidak biasa ikut aktiviti kokurikulum macam dekat sekolah dulu. Hehe

Aku merupakan kelab sukan. Jeng jeng jeng. Nampak kan? Minat aku dengan sukan masih ada:") kelab aku organised satu perlawanan badminton open. Hanya Allah yang tahu macam mana aku dan team seperjuangan aku urus event hari tu. kucar kacir! Nasib ada amin, safwan, cheche, kak iza dan ramai lagilah yang bukan kelab aku, tolong kami. Sampai  pemain sendiri jaga line dan jadi pengadil:")




Haaaa habis part kelab aku. Hahaha😒 

Part seterusnya, cuti seminggu tapi aku tidak balik kampung. Sebab cuti kejap ja dan baru ja aku balik dari kampung dua minggu lepas sebelum tu😢. 

Aku bukan ahli fisco, tapi tolong tolong kak ilya, amin dan safwan jugalah. Untuk urus event iftar dengan anak yatim. 


Hahahaha muka safwan tu ah tolonglah

Lepas tu, hari rabu sebelum puasa, sempat lagi pergi rumah anak yatim dekat paya jaras, sg buloh hehe. 



Tapi, program buka puasa dgn anak yatim rumah kasih harmoni cancel, buka puasa pula dengan rumah anak yatim yang lain. 

Taraaaaaaaa, 



And the last event, was handled by charity club. Melawat rumah kanak kanak cacat. Dekat ja, dekat taman megah, kelana jaya. 





Tu ja lah dulu. Sem 3 memang best. Sem 3 baru aku rapat dengan classmates aku, sedih tapi itulah kenyataannya. 

Semoga Allah berikan kita semua kejayaan yang cemerlang di dunia dan juga di akhirat. Amin. Doakan perjalan saya menjadi doktor, dipermudahkan:")

Hi degree hehehehehehe

Xoxo, keksha. Assalamualaikum... 













You Might Also Like

0 comments

Subscribe